Zadania wirtualnej asystentki- co może dla Ciebie zrobić wirtualna asysta?
Zadania wirtualnej asystentki, to wszystkie czynności, jakie można wykonać zdalnie, bez konieczności przebywania w firmie. Zebrałam je dla Was w posegregowanej liście, którą znajdziecie poniżej. Lista zadań wirtualnej asystentki została podzielona na ich specjalizacje, lecz nie na typy asystentek. Wykonywanie zleceń zależy od wykształcenia i doświadczenia wirtualnej asystentki. Zastanów się, które rzeczy robisz sam, mimo tego że zajmują wiele czasu, tak bardzo cennego, w którym możesz zająć się swoją profesją. Zlecenie komuś części swoich obowiązków, może przełożyć się na wzrost rozwoju firmy i co za tym idzie większymi dochodami. Jeżeli potrzebujesz pomocy w wielu sektorach swojej działalności i w kilku specjalizacjach, warto skorzystać z agencji wirtualnych sekretarek. Agencje takie posiadają u siebie wyspecjalizowaną kadrę: wirtualne asystentki, wirtualni menadżerowie biura oraz wirtualni menadżerowie projektu.
NA SKRÓTY: Zadania wirtualnej asystentki według specjalizacji
- Księgowość, Kadry i HR
- Prowadzenie biura/ zadania administracyjne
- Programowanie, IT, strony
- Sklep internetowy- obsługa
- Teksty, SEO, Media Społecznościowe, blogi
- Grafika, projektowanie, design i fotografia
- Wsparcie osobiste: Concierge
Księgowość, Kadry i HR
- całkowite lub częściowe prowadzenie księgowości (np. księgowanie faktur sprzedaży/ kosztowych, rozliczanie delegacji, rozliczanie VAT itp.)
- wpisywanie faktur kosztowych tworzenie/ rozliczanie/ wysyłanie deklaracji do urzędów i stowarzyszeń (np. Urząd Skarbowy/ BDS/ BDO)
- przygotowywanie i wysyłka deklaracji do ZUS
- przygotowywanie i wysyłka deklaracji PIT
- zdalna rekrutacja pracowników lub wsparcie w rekrutacji (weryfikacja CV i LM, pierwsze rozmowy kwalifikacyjne poprzez rozmowę telefoniczną i/ lub przez wideokonferencję)
- przygotowywanie umów
- wysyłka dokumentów (np. oświadczenia dla Zleceniobiorców, umowy, warunki, informacje)
Prowadzenie biura/ zadania administracyjne
- odbieranie telefonów (np. poprzez system VoIP)
- opieka nad pocztą elektroniczną (odbieranie, filtrowanie, wysyłanie wiadomości lub przekazywanie ich do odpowiednich działów)
- obsługa czatu (na stronie internetowej, w sklepie internetowym)
- prowadzenie kalendarza (umawianie i potwierdzanie spotkań)
- wysyłka przypomnień (np. o spotkaniach oraz ważnych terminach)
- pilnowanie płatności faktur zarówno sprzedaży jak i kosztowych (wpisywanie przelewów/ wykonywanie, przeprowadzanie czynności windykacyjnych)
- archiwizacja dokumentów (za pomocą chmury)
- współpraca z kontrahentami (zarządzanie kontaktami np. w CRM, kontakt z obecnymi klientami oraz pozyskiwanie nowych)
- wysyłka newslettera, życzeń na święta, aktualizacji związanych z działalnością
- przygotowywanie różnego rodzaju dokumentów (za pomocą np. pakietu Office, Google Docs)
- sporządzanie/ wysyłka dokumentów: np. faktur, umów, ofert
- konwertowanie dokumentów (np. z doc. na pdf)
- przygotowywanie prezentacji
- tworzenie/ analiza raportów
- wyszukiwanie specjalistów, produktów, usług
- research internetowy i zbieranie danych (np. oferty podwykonawców, znalezienie specjalistów, wyszukiwanie statystyk/ danych/ informacji, monitoring konkurencji)
- organizacja podróży służbowych
- organizacja eventów firmowych
- wpisywanie danych
- dodawanie ogłoszeń
- tworzenie baz danych
- robienie zakupów online
- zarządzanie projektami
- koordynowanie pracy zespołu
Programowanie, IT, strony
- tworzenie, projektowanie i/ lub aktualizacje stron internetowych oraz wtyczek (np. WordPress)
- tworzenie/ aktualizacja aplikacji
- zarządzanie bazami danych
- administracja sieci komputerowych
- administracja stron www i sklepów internetowych
- tworzenie skryptów
- modyfikowanie szablonów
- usługi hostingowe
Sklep internetowy- obsługa
- realizacja zamówień, zlecanie wysyłek
- obsługa reklamacji/ gwarancji
- tworzenie opisów, kategorii produktów/ usług
- wprowadzanie produktów do sklepu
- aktualizacja danych (np. ceny, regulaminy)
- tworzenie kampanii promocyjnych
- wystawianie i obsługa aukcji internetowych
Teksty, SEO, Media Społecznościowe, blogi
- pisanie tekstów na strony firmowe oraz blogi (np. opisy stron, artykuły)
- pisanie książek jako ghostwriter
- wydawanie książek (np. self- publishing lub poprzez wydawnictwa)
- pisanie e- booków, ofert sprzedażowych, poradników,
- tworzenie treści do newsletterów
- korekta, redagowanie artykułów
- przepisywanie tekstów
- przygotowywanie kursów/ materiałów szkoleniowych
- transkrypcja
- optymalizacja SEO
- pozycjonowanie stron
- tworzenie stron wizytówek
- tłumaczenie tekstów
- pisanie wszelkich tekstów w obcym języku
- marketing szeptany/ rekomendacji (dodawanie komentarzy/ opinii/ postów na portalach, forach internetowych, prowadzenie wątków na forach, dodawanie stron do katalogów)
- moderacja komentarzy (np. na blogu, w mediach społecznościowych)
- kampanie reklamowe (Google AdWords, Facebook Ads)
- zakładanie i prowadzenie kont na profilach społecznościowych, np. Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Youtube, Linkedin (dodawanie postów wg planu marketingowego, obsługa chatu)
- odpowiadanie na wiadomości na profilach społecznościowych
- wyszukiwanie klientów i analiza grup docelowych w mediach społecznościowych
- prowadzenie grup na Facebooku (zakładanie grup, dodawanie regulaminów/ postów/ komentarzy, usuwanie spamu)
- tworzenie ankiet
- kampanie reklamowe z blogerami/ vlogerami/ influencerami (research, wybór, kontakt, umowa, pozyskanie raportów, współpraca- np. posty gościnne)
- wyszukiwanie zdjęć/ grafik do postów na bloga
- optymalizacja zdjęć/ grafik na bloga (SEO)
- przygotowywanie postów na bloga
- wyszukiwanie tematów na posty blogowe
Grafika, projektowanie, design i fotografia
- tworzenie wszelkiego rodzaju grafik: banery, pocztówki, plakaty, wizytówki (materiały na strony internetowe oraz portale społecznościowe)
- przygotowywanie grafik do postów na profile społecznościowe
- grafiki do gier komputerowych, aplikacji
- szata graficzna na strony internetowe i blogi
- grafiki do kampanii reklamowych
- wykonanie projektu logo
- projektu plakatów, ulotek, banerów, wizytówek, papieru firmowego, katalogów reklamowych
- identyfikacja wizualna lub/ i rebranding
- modyfikacje/ przerabianie fotografii
- tworzenie komiksów/ intrografik
- wykonywanie ilustracji, rysunków np. do książek
- tworzenie ofert sprzedażowych- od strony wizualnej
- wizualizacja (np. projektów, stoisk, pomieszczeń)
- montaż/ przeróbka filmów
- wykonywanie animacji
- fotografie produktowe
- lektor do filmów
Wsparcie osobiste: Concierge
- planowanie urlopów (rezerwacja hoteli/ biletów, wynajem auta, spis atrakcji w danym miejscu)
- przypominanie o ważnych datach
- zamawianie prezentów
- rezerwacja biletów (kino, teatr, koncert, opera)
- zakupy on-line
- umawianie wizyt lekarskich
- porównywanie ofert
- wysyłka podziękowań
- wyszukiwanie specjalistów/ fachowców (np. elektryka, hydraulika, montera klimatyzacji, projektanta wnętrz)
- organizacja przyjęć
- organizacja korepetycji
- tłumaczenie osobistych dokumentów
- wsparcie osobiste: inne zadania (wg potrzeb)
Zawód Wirtualnej Asystentki jest coraz bardziej popularny w Polsce. To bardzo dobrze! W dobie pracy zdalnej i rozwoju biznesów online WA jest niezastąpiona 🙂
Cieszę się, że w Polsce coraz bardziej popularne stają się usługi Wirtualnej Asystentki 🙂 Ja przede wszystkim działam w IT – Strony, newslettery, LP.
To jest w końcu praca, która daje satysfakcję 🙂