O mnie
Cześć! Witam Cię na mojej stronie!
Mam na imię Marta, od kilku lat jestem wielką miłośniczką pracy zdalnej. Opowiem Ci moją historię.
Przed trzydziestką byłam głównie zleceniobiorcą i pracownikiem pół-etatowym jednocześnie. Bycie samodzielną mamą, nie do końca sprzyjało podjęciu pracy na pełen etat. A może sprzyjało, bo przecież nigdy nie brałam L4 na dzieci… Wiedząc, że nie mogę sobie pozwolić na wolne i opiekę- nie brałam jej, lecz szukałam pomocy u osób trzecich. Kiedy zleceń było mniej, poszukiwałam kolejnych. Internet był oknem na świat. Oknem, które otworzyłam będąc w drugiej ciąży, mając u swojego boku półtorarocznego malucha.
Przed założeniem firmy pracowałam zdalnie, bardzo doceniając swobodę, na którą mogłam sobie pozwolić. Jednak w firmie, w której byłam wtedy zatrudniona, nie miałam większych szans na rozwój. Wciąż brałam dodatkowe zlecenia. Dlatego poczułam, że przyszedł czas na zmiany. Zamiast iść do korpo lub podpisywać kolejne umowy zlecenia/ o dzieło, postawiłam wszystko na jedną kartę i założyłam jednoosobową działalność gospodarczą.
Było to w roku 2017. Firma powstała bez dotacji i większych nakładów finansowych. Miałam internet, komputer, wyobraźnię, pomysł na swoje życie, brzmiał on: wirtualna asystentka. Posiadałam jednego stałego klienta oraz kilku dodatkowych, zlecających sporadycznie. Myśląc logicznie, szaleństwem było pakowanie się w zobowiązania typu Urząd Skarbowy i ZUS. Z perspektywy czasu wiem, że była to nadzwyczaj dobra decyzja, podjęta zdecydowanie za późno. Po załatwieniu wszystkich spraw i dokumentów związanych z DG wykupiłam domenę: asystentkaszefa.pl. Zabawne jest to, że w teorii ta strona miała być moją wizytówką i pomagać w zdobywaniu klientów, jednak życie zweryfikowało moje plany i w praktyce Asystentkaszefa.pl nie ujrzała przez 3 lata światła dziennego. Dlaczego? Ponieważ miałam zlecenia, bez reklamy. Pozmieniałam swoje priorytety i postanowiłam więcej czasu poświęcić na naukę i rozwój. Od tamtego momentu pracowałam ciężko, ucząc się każdego dnia nowych rzeczy.
Co robię teraz? Zmieniłam branżę i obecnie współtworzę spółkę: firmę usługową, oczywiście w większości od strony biurowej, czyli prowadzę księgowość, zajmuję się sprzedażą, kontaktem z klientami, zamówieniami, przygotowywaniem ofert i raportów, kontrolą zmieniających się wciąż przepisów oraz wieloma innymi sprawami.
Przez ostatnie lata uczyłam się łączyć sprawy zawodowe z prywatnymi, wychowywać dzieci jednocześnie pracując, godzić obowiązki z przyjemnościami. Chcę podzielić się z Wami moim doświadczeniem, właśnie tu, gdzie zaczęła się moja przygoda z pracą zdalną i własną działalnością.
Asystentkaszefa.pl jest blogiem dla freelancerów, wirtualnych asystentek, osób pracujących zdalnie, ale nie tylko! Jest on adresowany przede wszystkim dla każdego, kto chce się rozwijać. Znajdziecie tutaj artykuły dotyczące rozwoju osobistego, produktywności, informacje o kursach i szkoleniach, przydatne narzędzia i aplikacje, a także nowinki technologiczne oraz recenzje. Na blogu przeczytacie również o organizacji, pracy zdalnej w połączeniu z macierzyństwem oraz o zarabianiu w internecie.
Do zobaczenia/ przeczytania.
Marta (kontakt@asystentkaszefa.pl)